Pages

Thursday, 1 November 2012

Displaced

 

One of the worst things in my opinion is moving away from family and friends. I have to adjust to moving and without my usual support system. It was fine when I was a teenager. I spent half of my adult life living away from home, dying to be home, but making it work ( at times under adverse conditions), then enjoying the comforts of home (but no hearth, and come to think of it, shouldn't there have been something like that for my husband to carry me over?).

And now after years of saying a woman should not give up herself to please a man, I have willingly (that would be my friends cackling I'm hearing in my head as they envisions vacations in another tropical paradise) traipsed behind my husband on his return home. And so here I am again in another home, another country. This time with no home of my own and feeling more displaced than ever. And unemployed to boot.

Eventually I'll settle in and get used to life a a slower pace, something I never thought possible. In the meantime, I guess I"ll just vent and then look back and laugh at myself. All while enjoy the perks of being a stay-at-home wife. If only there could be more shopping involved...



Una de las peores cosas en mi opinión se está alejando de la familia y los amigos. Tengo que ajustar a moverse y sin mi habitual sistema de apoyo. Estaba bien cuando era un adolescente. Me he pasado la mitad de mi vida adulta viviendo lejos de casa, morir al estar en casa, pero sobreviviendo ( a veces en condiciones adversas), a continuación, disfrutando de las comodidades del hogar (pero sin corazón, y ahora que lo pienso, no deberia hecho algo como que para que mi marido me lleve al entrar en la casa mattrimonial? ).

Y ahora, tras años de decir una mujer no debe renunciar a ella solo para complacer a un hombre, he voluntariamente (esa sería mi amigos cacareo estoy escuchando en mi cabeza, mientras ellas contemplan las vacaciones en otro paraíso tropical) seguido detrás de mi marido al volver a su casa. Así que aquí estoy de nuevo en otra casa, otro país. Esta vez sin casa propio y sentiendo más desplazados que nunca. Y encima de todo, estoy desempleada.

Al final voy a asentarme y acostumbrarme a la vida a un ritmo más lento, algo que nunca pensó posible. Mientras tanto, supongo que por el momento descargo y, a continuación, mirar hacia atrás a ríer de mí mismo. Todo ello mientras disfruto de los beneficios de ser un ama de casa. Si sólo se podría haber más de compras...


Follow Me on Pinterest

No comments:

Post a Comment